Blog muzyczny
o muzyce

Sabaton w obronie historii

Sierpień 29th 2009 in Gwiazdy, Metal, Muzyka, Polecamy

SabatonNo to pojedziemy teraz trochę patriotycznie :)

Ostatnimi czasy słyszy sie wiadomości ze wschodu o tym ze to Polacy rzekomo mieli wywołać II wojnę światową napadając na Rosję. Biedni Rosjanie musieli z tego powodu podpisać pakt o nieagresji ;). trochę mnie ten fakt wk…ił, więc uznałem że trzeba o tym coś napisać.

Dla tych którzy nie wiedzą o czym mowa –
kliknijcie tu

Niepodważalny jest fakt o bohaterskiej obronie kraju przez Polaków przed III Rzeszą, więc nie wiem co Pan P. chce osiągnąć swą nieudolną prowokacją.

Ale do rzeczy.

Istnieje szwedzka kapela o nazwie Sabaton, która wykonuje heavy/ power metal. Nie jest to styl muzyczny który przyprawia mnie o szybsze bicie serca, ale według mnie ta kapela zasługuje na na większą uwagę. Teksty Sabatonu to teksty wojenne, a szczególnie poruszają tematykę właśnie II wojny światowej. Słucham ich dosyć często, a to dlatego że mówią prawdę o tamtych czasach i dają lekcje historii nie tylko nam ale i całemu światu, tym samym zapobiegając takim chorym próbom zmiany historii j.w. Sabaton ma bardzo dużą publiczność w Polsce między innymi za sprawą jednego utworu „40 : 1”. Nie dziwi mnie to bo za każdym razem jak słucham „40 : 1” to serce podchodzi mi do gardła.

Szwedzi sami uważają bitwę pod Wizną za jedną z najciekawszych bitw podczas II w.ś. i są pełni uznania dla bohaterstwa polskich żołnierzy. Porównanie ich do Spartan pod Termopilami jest całkowicie uzasadnione, bo przeciwstawić się w 720 żołnierzy potędze 42 tysiącom dodając jeszcze do tego po stronie Niemiec – czołgi, artylerie i lotnictwo to niewiarygodne bohaterstwo. Przy takiej przewadze sił Polacy bronili się przez trzy dni.

Wrzucam jeszcze parę kawałków do posłuchania kapeli „Sabaton”

Sabaton – The art of war

Sabaton – Attero Dominatus

Sabaton – Ghost Division




required



required - won't be displayed


Twój komentarz:

Kolejna warta posłuchania płyta w drodze, właściwie już niedługo, bo 31 sierpnia :)

Sprawa wygląda tak:
The Super Group istnieją juz jakies 2 lata. Przez ten czas pracowali razem, a „Insane” jest ich debiutem. Wiec 31 sierpnia bierzemy kasę i idziemy kupować album. Moim zdaniem zapowiada się niezły czad, zwłaszcza że goście nie są początkującymi muzykami, ponieważ […]

Previous Entry

Słynna europejska trasa koncertowa HC MC DC, po raz pierwszy w Polsce .
8 września (wtorek) 2009, Kraków – C.K. Rotunda, ul. Oleandry 1
Przepraszam za dotychczasowe utrudnienia ale teraz juz napewno te sznurki działąją:)
http://www.myspace.com/hellonearthtour
http://unitedvisions.pl/
bilety: 65 pln / w dniu koncertu 80 pln
napisz na adres  bilety@unitedvisions.pl
albo szukaj w swoim mieście.

Zagrają:

EARTH CRISIS (NYC/USA) sXe hardcore
http://www.myspace.com/earthcrisis
SWORN ENEMY (NYC/USA) thrash-hardcore
http://www.myspace.com/swornenemy
NEAERA […]

Next Entry